Logo berkelnieuws.nl

Uit de hand gelopen webshop levert Maikel Huurneman nominatie Google Award op

  Zakelijk

Eibergenaar Maikel Huurneman maakt met z'n in Haaksbergen gevestigde bedrijf Marington.nl kans op de prestigieuze Google Premier Partner Awards in de categorie 'Growing Businesses Online'.

Eibergen/Haaksbergen - "Na 9 jaar Bouwtechnisch Ontwerpen gestudeerd te hebben, ben ik als zelfstandig ondernemer een webshop begonnen met Italiaanse leren tassen. Nu, enkele jaren later, maak ik met m'n bedrijf kans op deze bijzondere prijs. De uitreiking is op donderdag 7 september in Dublin."

Eind vorig jaar ging tassenwebshop Marington.nl de samenwerking aan met Evoworks E-commerce Marketing met een ambitieuze doelstelling: 80 procent omzetgroei en verbetering van het rendement. Dit resulteerde al binnen zes maanden in een omzetstijging van 90 procent en zelfs een nominatie van Google als 'beste case op het gebied van online marketing'. "Ik ben heel blij met deze ontwikkelingen en hoop de samenwerking met Evoworks nog lang te mogen voortzetten", lacht Huurneman.

Maikel Huurneman (37) studeerde HBO Bouwkunde in Enschede om daarna door te studeren aan de Technische Universiteit in Eindhoven, waar hij de studie Bouwtechnisch Ontwerpen volgde. Tijdens zijn studie schreef hij zich al in bij de Kamer van Koophandel en begon hij als parttime webdesigner. Maar om dan tassen te gaan verkopen, is dat niet gek? "Marington.nl is eigenlijk begonnen als try-outproject om te kijken wat er allemaal bij komt kijken om een webshop te ontwikkelen en exploiteren, maar dat is dus een beetje uit de hand gelopen. In het begin verkochten we (drie fulltimers plus enkele parttimers voor het inpakken van de orders, red.) diverse lifestyleproducten, inmiddels hebben we de omslag gemaakt naar uitsluitend leren tassen en accessoires. De ambitie is om dé tassenspecialist van Nederland te worden en vanaf 1 november gaan we ons avontuur voortzetten in Duitsland. Daarna wordt dit gefaseerd uitgebreid naar andere landen in Europa en de rest van de wereld."

Huurneman legt uit waarom Google hem zoveel veren in de kont steekt: "Op basis van data is het productassortiment uitgebreid en door de inzet van focusgroepen en A/B-testing is een redesign doorgevoerd. Daarnaast zijn AdWordscampagnes gedeeltelijk geautomatiseerd." Huh? Hij lacht: "Haha, inderdaad veel technische taal en voor een leek ongetwijfeld abracadabra. Laat ik het iets anders zeggen: "Het voordeel van een webshop is dat ieder aspect te meten is op basis van gegenereerde data. Hierdoor kun je zaken goed analyseren en waar nodig bijsturen en aanpassen. Dit hebben we bijvoorbeeld gedaan om te kijken in welke producten een klant vooral interesse in heeft. Ook het design is aangepast op basis van data. Dit blijft een continu proces natuurlijk."

Hij vervolgt: "Daarnaast zijn de Adwords campagnes (betaalde advertenties in Google, red.) geautomatiseerd. Omdat ons aanbod duizenden producten omvat, is het belangrijk ervoor te zorgen dat alle informatie die in advertenties wordt getoond altijd up-to-date is. Door gebruik te maken van AdCustomizers worden prijzen altijd accuraat weergegeven en zijn gelijk aan die in de webshop. Voorraad wordt ook bijgehouden in AdWords. Zodra een product uit voorraad gaat, worden advertenties automatisch gepauzeerd. Daarnaast zijn er nog heel veel andere technische verbeteringen, die ervoor zorgen dat de campagnes meer rendement halen."

Franklin Veldhuis
11 reacties
Meer berichten
CustomHtml_1